Koszt reklamy banerowej na Google
| Michał RogalskiDowiedz się ile kosztuje kampania banerowa na Google.
Koszt reklamy banerowej na Google. Ile kosztuje reklama w Google?
Reklama banerowa w Google Ads wyświetlana jest w sieci reklamowej Google Display Network, która dociera do wielu milionów użytkowników na całym świecie. Ponadto reklama graficzna wyświetlana jest w aplikacjach, witrynach www oraz kanałach wideo, które należą do sieci partnerskiej Google. Dzięki temu przed reklamodawcami kreuje się możliwość pozyskania znacznie większej ilości potencjalnych klientów i zbudowania świadomości marki wśród nich. Reklama zatem wyświetla się w innym miejscu, niż reklama w sieci wyszukiwania. Przewagą reklamy w sieci wyszukiwania jest intencja. W przypadku reklamy w sieci reklamowej, mamy szeroko pojęte targetowanie oparta o zachowanie i zainteresowania.
Graficzna reklama w Google Ads
Dzięki możliwości wyświetlania reklam w Google Display Network mamy szansę zwiększyć rozpoznawalność naszej marki wśród wielu milionów użytkowników. Jest to efektywny sposób na przyciągnięcie ich uwagi i skierowanie na naszą stronę internetową, na której znajdują się nasze produkty lub usługi. Istotą reklam graficznych jest atrakcyjny przekaz wizualny, który z pewnością przykuje uwagę wybranej grupy docelowej. Ile kosztuje reklama w Google Ads Wpływ na to ma wiele czynników, które zostały opisane poniżej. Niemniej profesjonalnie przygotowana reklama w Google uzyskać wartościowych ruch na stronie i stać się bardziej rozpoznawalnym na rynku. Ponadto reklama w wyszukiwarce Google przynosi szybsze efekty niż pozycjonowanie lokalne czy też pozycjonowanie stron internetowych na szerszą skalę. Kampania reklamowa w Display Network posiada wiele opcji kierowania, co pozwala precyzyjniej docierać do wybranej grupy docelowej oraz atrakcyjniejsze modele rozliczeń, z których najczęściej wybierany jest PPC - Pay Per Click. Najważniejsze, co powinniśmy wiedzieć o reklamach banerowych to fakt, że:
jest ona uznawana za najważniejszy element w procesie budowania wizerunku firmy - upowszechnienie grafik i logo pozwala łatwiej zapamiętać markę przez potencjalnych klientów,
mają one bardzo dużą skalę oddziaływania, ponieważ mogą być one promowane na bardzo szeroką lub wąską skalę i trafiać tylko do wybranych nowych klientów,
jest to doskonały dodatek do innych działań marketingu internetowego, który pozwala rozwinąć świadomość o naszym brandzie, usługach, produktach, czy też w miejscu, w którym realizuje się swoją działalność.
Podczas prowadzenia kampanii Google Ads warto korzystać z usług doświadczonej agencji SEO/SEM, dzięki której efektywność działań marketingu internetowego może być na znacznie wyższym poziomie. Ponadto doświadczona agencja może wzbogacić kampanię banerową o dodatkowe działania, jak pozycjonowanie, dzięki czemu pierwsze efekty z reklamy będą widoczne niemal od razu, ale po ustaniu kampanii nie spowoduje to znacznego spadku ruchu na stronie internetowej.
Co to jest reklama banerowa w Google Ads?
Reklama banerowa w Google Ads to plik przyjmujący strukturę atrakcyjnego obrazu, który często jest połączony z niewielką ilością tekstu. Treść znajdująca się na banerze pełni funkcję odnośnika do promowanej usługi, produktu lub strony internetowej firmy. Reklamy w Google Ads wyświetlane są w sieciach partnerskich, które są w zasięgu ponad 90% czynnych polskich użytkowników Internetu. Reklama banerowa (Google Ads) znana jest także jako reklama display. Stanowi ona swoistą wystawę tego, co w naszym biznesie jest najbardziej wartościowe. Mowa tutaj o produktach i usługach, ich cenach, jakości czy też szybkości obsługi. W kampanii display mogą być stosowane różne modele rozliczeń, ale najczęściej jest to CPC - cost per click (koszt kliknięcia, bez opłat za wyświetlenia) lub w CPM - cost per mille (koszt za 1000 wyświetleń reklamy). Obydwa modele korzystne dla reklamodawcy w zależności od założonego przez nas celu. Reklama w Google Ads składa się ze stałych elementów, czyli logo, obrazu, treści i nazwy naszej firmy. Banery reklamowe Google AdWords mogą przyjmować różne rozmiary i konfiguracje. Do ich stworzenia musimy wykorzystywać wewnętrzny kreator banerów, który dostarcza nam Google. Dostępny on jest z poziomu konta reklamowego i jedyne co musimy zrobić, to skorzystać z własnych umiejętności graficznych. Jeśli takich nie posiadamy, możemy zgłosić się do agencji kreatywnej, która może przygotować nam profesjonalną kreację pod kampanię reklamową dla sklepu internetowego lub firmy usługowej. Ważne jest, abyśmy jeszcze przed rozpoczęciem prac i emisją baneru w sieci reklamowej zastanowili się jaki cel chcemy osiągnąć. Dzięki temu będziemy mogli nie tylko zoptymalizować koszt kampanii, ale także tak ją dostosować, aby przynosiła jak najlepsze efekty i wyrażała to, co chcemy przekazać potencjalnym klientom. Połączenie dobrze przygotowanej strategii kampanii w sieci reklamowej z atrakcyjną oprawą graficzną to gwarancja sukcesu reklamy w Google AdWords.
Jakie są rodzaje graficznej reklamy w Google Ads?
Google Ads jest nieustannie rozwijanym źródłem różnorodnych form reklamowych w sieci wyszukiwania. Każda z reklama posiada szereg zalet i korzyści, jakie nam oferuje w zamian za jej zastosowanie. Pozwala także spełnić różne cele marketingowe sklepu internetowego, strony internetowej lub witryny www naszej firmy. Skuteczna realizacja naszych założeń możliwa jest dzięki wielu kreacjom, jakie możemy przygotować samodzielnie lub z pomocą specjalistów. Wystarczy wyznaczyć sobie cel marketingowy, budżet dzienny i starać się optymalizować koszt reklamy w taki sposób, aby kosztowała ona jak najmniej i przynosiła jak najlepsze efekty. Im częściej będzie się ona pojawiała w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na podniesienie współczynnika konwersji. Jakie działania reklamowe możemy podjąć i z jakich form reklamy w sieci możemy skorzystać ?
Elastyczne reklamy displayowe w Google AdWords
Elastyczne reklamy displayowe od 2018 roku stanowią domyślny typ kampanii banerowej Google Ads w sieci reklamowej. Istotą ich działania jest automatyczne tworzenie kombinacji poszczególnych elementów, które zostały wprowadzone do zasobów reklamy. Wystarczy, że w obrębie konta reklamowego wdrożymy niezbędne elementy reklamy, czyli logo, przynajmniej jeden obraz, a także różne warianty treści, które następnie będą dynamicznie łączone ze sobą. Dzięki temu w sieci reklamowej reklamy będą inteligentnie się dostosowywać do preferencji użytkowników. Taka forma reklamy pozwala nam na jeszcze trafniejsze dopasowanie kontekstowych i wizualnych aspektów reklamy banerowej Google Ads do grupy docelowej, której chcemy się zaprezentować. Jednocześnie zyskamy w ramach prowadzonej kampanii Google Ads nowocześnie wyglądające i estetyczne banery, za których oddzielne stworzenie musielibyśmy dodatkowo zapłacić. Należy jednak pamiętać, że słowa kluczowe są fundamentalnym elementem, który uwzględniać musi nie tylko pozycjonowanie stron, ale także reklamy graficzne. To właśnie dzięki nim możemy dotrzeć do docelowej grupy klientów, na których nam najbardziej zależy.
Przesłane reklamy displayowe
Reklamy muszą spełniać określone kryteria odbiorcy i reklamodawcy. Baner jest swoistą wizytówką firmy i w niektórych przypadkach musi on zostać bardzo precyzyjnie dopracowany. Oczywiście, to przełoży się na koszt kampanii, ale zwrot z inwestycji z pewnością szybko się pojawi. Atrakcyjne tło, kolorowe czcionki, gradacja wielkości komunikatów, a także nieszablonowy układ treści - dzięki tym wszystkim zabiegom możemy spełnić wszystkie swoje aspiracje względem reklamy graficznej. Ponadto w dużej mierze mają one wpływ na wyróżnienie się spośród innych firm, czy też sklepów internetowych. Wydatki na reklamę wcale nie muszą być duże, jeśli zostanie ona odpowiednio zoptymalizowana. Ponadto Google Ads wychodzi naprzeciw nawet najbardziej wymagającym reklamodawcom i pozwala na przesyłanie gotowych już kreacji, które później będzie wyświetlać sieć reklamowa w wyszukiwarce Google. Warto pamiętać o tym, że formaty reklam muszą być zgodne z wymogami Google. Szczególnie atrakcyjną reklamą w wynikach wyszukiwania są formaty ruchome oraz reklamy w formacie HTML5. Do tworzenia tej ostatniej Google udostępnia narzędzie Google Web Designer, które pozwala tworzyć kreacje interaktywnych grafik z ruchomymi elementami możliwymi do wyświetlenia na każdym urządzeniu. Biorąc pod uwagę fakt, że coraz więcej osób korzysta z telefonów komórkowych do szukania sklepów e-commerce i robienia w nich zakupów, jest to bardzo istotne. Dzięki takim zabiegom można efektywnie podnieść wynik jakości reklamy, zachęcić użytkowników do częstszego klikania w nią i tym samym obniżyć koszty reklamy. W poszukiwaniu inspiracji warto korzystać z Reach Media Gallery, gdzie prezentowane są nowoczesne kreacje podnoszące atrakcyjność kampanii. Ile kosztuje reklama w Google tego typu? W tym przypadku, jak i zresztą w innych, wiele zależy od stawki za pojedyncze kliknięcie w reklamę, ilości kliknięć lub wyświetleń, a także tego, jakie słowa kluczowe zostaną użyte i na jakie będą się wyświetlać linki sponsorowane.
Reklamy lightbox
Jest to interaktywna odmiany reklamy w wynikach wyszukiwania, która posiada na dodatek rozwijalną formę. Może się ona wyświetlać na całym ekranie prezentując zdjęcie lub filmik, dając tym samym możliwość przejścia na stronę firmy. Ten typ reklamy reaguje na dotknięcie, kliknięcie lub najechanie kursorem i wyświetlanie promocji przez minimum 3 sekundy. Może to być reklama produktowa lub pokazująca firmę. Dzięki zastosowaniu lightbox można w skuteczny sposób wykorzystać budżet reklamowy, dzięki atrakcyjnej prezentacji, która przykuje uwagę klientów. Ile kosztuje reklama w Google tego typu? Wszystko zależy od tego, do jakiej docelowej grupy będą skierowane działania reklamowe i jaki budżet dzienny na wyświetlanie linków sponsorowanych lub kampanii zostanie ustalony. Niemniej warto zwrócić uwagę na wynik jakości reklamy, aby była ona jak najbardziej efektywna, dzięki czemu będziemy mogli spodziewać się tego, że zwrot z inwestycji szybko się pojawi.
Remarketing tradycyjny i dynamiczny
Remarketing to narzędzie umożliwiające emisję reklam remarketingowych osobom, które już wcześniej odwiedziły naszą stronę internetową, czy to z linków sponsorowanych, czy też samodzielnie na nią trafiły. W ten sposób możemy przypominać klientom przy pomocy kampanii Google Ads o nowych promocjach czy też produktach/usługach, które właśnie pojawiły się w ofercie. Dzięki graficznej formie wywoływania wspomnienia na temat naszej firmy możemy skutecznie oddziaływać na wyobraźnię klientów, utrwalić im swój przekaz lub skłonić do podjęcia określonej czynności. Warto także wspomnieć o remarketingu dynamicznym, który również ma takie same założenia jak tradycyjny, ale różni się tym, że dotyczy przede wszystkim biznesów e-commerce, a nie firm usługowych. Zawartość reklamy stanowią zdjęcia produktów, które już wcześniej oglądane były przez potencjalnego klienta. Planując reklamę w Google warto wziąć pod uwagę remarketing i jego formę, w zależności od danej branży, w jakiej prosperujemy. Wyniki kampanii możemy śledzić w Google Analytics, dzięki czemu możemy również optymalizować budżet dzienny, a także całościowy budżet reklamowy z uwzględnieniem stawki za kliknięcie i stawki słów kluczowych.
Jakie są zalety korzystania z graficznych kampanii Google Ads?
Nic nie zapada odbiorcy w pamięci tak bardzo, jak dobrze przygotowana grafika z odpowiednio dopasowanym tekstem. Reklama graficzna w Google Ads jest porównywalna do plakatu, ulotki lub billboardu, jednak jej przewagą jest to, że nie jest statyczna. Można ją kierować do określonych grup klientów, zamiast do mas, z których tylko niewielki procent zdecyduje się na zakup. Reklama banerowa Google Ads towarzyszy użytkownikowi w trakcie, gdy on przegląda ulubione strony internetowe lub korzysta z aplikacji. Ma ona więc wiele zalet, dzięki którym staje się efektywnym narzędziem marketingu internetowego.
Skala oddziaływania
Ogromny potencjał, jakim charakteryzuje się graficzna reklama Google Ads polega na tym, że może ona być wyświetlana na YouTube, w sieciach partnerskich, a także w aplikacjach mobilnych. Dzięki temu możemy realnie dotrzeć do osób, które interesują się naszymi produktami lub usługami.
Atrakcyjna forma reklamy w Google Ads
Obraz oddziałuje na ludzi znacznie bardziej niż tylko tekst. Budzi on emocje, wywołuje skojarzenia, a my zyskujemy możliwość zdobycia uwagi i zaangażowania ze strony odbiorców. Ponadto możemy w ten sposób stać się rozpoznawalni i popularni.
Mierzalność efektów kampanii Google Ads
Do mierzenia efektów kampanii Google Ads nie potrzebujemy płatnych narzędzi. Możemy skorzystać z darmowego Google Analytics, który pozwala maksymalizować efektywność reklamy i jednocześnie zoptymalizować budżet dzienny, co przełoży się na koszt całej kampanii. Możemy zbadać, czy przejścia na stronę generują konwersję, utrzymują uwagę i czy docierają do wybranej grupy potencjalnych klientów.
Koszty kampanii Google Ads
Reklamy graficzne można rozliczać w różnych modelach. Możemy testować różne sposoby rozliczeń i na bieżąco oceniać, które z nich są najefektywniejsze dla naszej kampanii.
Koszty reklamy w Google Ads - metody rozliczania reklamy internetowej w Google AdWords
Ile kosztuje reklama w Google Ads? Wiele zależy od tego, jaki model rozliczenia zostanie przez nas wybrany. Do najczęściej wykorzystywanych należy CPC i CPM. Jakie inne modele rozliczania kampanii w Google Ads są dostępne?
CPC - Cost Per Click
Cost per click to koszt za kliknięcie reklamy, który wyrażany jest jako stosunek kosztów emisji danej reklamy do liczby kliknięć w nią. CPC jest więc modelem rozliczenia od efektu - przejścia użytkownika na stronę reklamowaną w Google Ads.
CPV - Cost Per View
CPV - cost per view, czyli koszt za wyświetlenie reklamy. Jest wykorzystywanym modelem najczęściej w reklamach wideo, w których określamy, ile jesteśmy w stanie zapłacić za obejrzenie przez użytkownika naszej reklamy. Z reguły dotyczy to także reklam pop-ups, interstitial, pop-unders. Należy pamiętać, że pozycję reklamy w Google Ads determinuje nie tylko stawka CPV, ale także Wynik Jakości.
CPA - Cost Per Action
Jest to rozliczenie za wykonaną czynność, określane również jako rozliczenie za efekt. Najczęściej stosowany model w marketingu afiliacyjnym. Jako reklamodawca płacimy za ilość użytkowników, którzy dokonali wcześniej określonych czynności. Ile kosztuje reklama w Google Ads w taki rozliczeniu? Wszystko zależy ilu użytkowników dokona rejestracji, wypełni formularz lub ankietę, przy czym zdefiniowanych czynności może być więcej.
CPM - Cost Per Mille
Jest to koszt za wyświetlenie reklamy 1000 razy. Najczęściej wykorzystuje się ten model w dużych kampaniach, mających na celu budowanie świadomości marki.
Reklama w Google ile kosztuje?
Ile kosztuje reklama graficzna w Google Ads? Budżet kampanii jest bardzo elastyczny, dzięki czemu możemy samodzielnie określić, ile pieniędzy możemy przeznaczyć na nasze działania w sieci wyników wyszukiwania. Kampania banerowa (Google Ads) pełni bardzo ważną funkcję w procesie budowania świadomości marki, dlatego powinna ona być jak najczęściej wykorzystywana, chociażby jako działania wspomagające pozycjonowanie i SEO. Reklamy display możemy rozliczać w zależności od tego, jaki cel chcemy osiągnąć. Wyżej zostały przedstawione różne modele rozliczenia kampanii, które stosowane są również w innych rodzajach reklam Google Ads. W przypadku banerów najczęściej korzysta się z CPM i CPC. Możemy więc nastawić się na budowanie zasięgu i płacić za wyświetlenia reklam lub za priorytet postawić sobie interakcję, gdzie będziemy ponosić koszt za kliknięcie. W modelu CPM Google Ads inteligentnie dobiera miejsca wyświetlania reklam, które charakteryzują się największym potencjałem widoczności. Dzięki mechanizmom reklam nastawionych na ilość wyświetleń możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, którego koszt będzie wahać się od kilkudziesięciu groszy do kilkunastu złotych za 1000 wyświetleń. Jest to forma reklamy Google Ads, której celem jest wypromowanie marki. W modelu CPC nasza reklama kieruje na landing page lub konkretną podstronę, która dotyczy reklamowanej oferty. W tym przypadku płacimy za pojedyncze kliknięcie, a stawki za kliknięcie zależne są między innymi od wybranych słów kluczowych. Tak więc koszt kliknięcia może być porównywalny z modelem CPM. Niezależnie od tego, czy wybieramy model, w którym wyznacznikiem jest ilość wyświetleń czy koszt kliknięcia, warto zadbać o dobrze przygotowaną reklamę graficzną. To właśnie dzięki obrazom znacznie łatwiej będzie dotrzeć nam do użytkowników Google. Musimy także pamiętać o tym, aby reklamy były wsparciem innych działań marketingowych, jak pozycjonowanie i SEO on-site.