CSS (Comparison Shopping Services), czym jest i dlaczego Google zezwala na inny CSS, niż Google CSS
| Michał Rogalski1. Czym jest Comparison Shopping Services?
Comparison Shopping Services (CSS) to serwisy porównywania cen produktów i usług, które umożliwiają użytkownikom porównywanie ofert od różnych sprzedawców w jednym miejscu. W skrócie, CSS to platformy umożliwiające klientom znalezienie najkorzystniejszych ofert produktów i usług, bez konieczności przeszukiwania wielu stron internetowych.
W kontekście marketingu internetowego, CSS to także programy partnerskie, które pozwalają sklepom internetowym promować swoje produkty za pośrednictwem serwisów porównywania cen. Takie partnerstwo może przynieść korzyści zarówno dla sklepów, jak i dla samych CSS, dzięki prowizjom i opłatom za wyświetlenie reklamy produktu.
2. Jak działa Comparison Shopping Services?
Mechanizm działa identycznie jak w przypadku Google CSS. Plik produktowy dodajemy do merchant center, do którego podłączamy ICBM Polska CSS. Merchant Center połączony jest z Google Ads i przekazuje produkty do Google Ads.
3. Dlaczego Google pozwoliło na działanie innych CSS?
UE orzeczenie antymonopolowe w sprawie Google Shopping to decyzja wydana przez Komisję Europejską w 2017 roku, która stwierdziła, że Google naruszył przepisy antymonopolowe przez faworyzowanie swojego serwisu porównywania cen produktów - Google Shopping - w wynikach wyszukiwania, co ograniczało możliwości innych konkurencyjnych serwisów porównywania cen.
Komisja Europejska stwierdziła, że Google nadużył swojej dominującej pozycji na rynku wyszukiwarek internetowych, faworyzując swoje usługi, w tym Google Shopping, w wynikach wyszukiwania. W efekcie, konkurencyjne serwisy porównywania cen miały mniejszą widoczność i trudniej było im konkurować z Google.
W wyniku orzeczenia, Google został zobowiązany do zaprzestania takiej praktyki i umożliwienia konkurencyjnym serwisom porównywania cen uzyskania większej widoczności w wynikach wyszukiwania. Google został również ukarany grzywną w wysokości 2,42 miliarda euro za naruszenie przepisów antymonopolowych.
4. Jakie korzyści wynikają ze stosowania CSS?
Dzięki zastosowaniu CSS ICBM Polska, możliwe jest obniżenie kosztów kliknięć w kampaniach PLA (produktowych) nawet o 20%.
5. Jakie sa koszty?
Pierwsze 3 miesiące są za darmo. Po tym okresie koszt to 100 zł netto/miesiąc.