Wiodący na polskim rynku sklep internetowy z asortymentem do akwariów i oczek wodnych. W sklepie znajduje się ponad 10 000 produktów różnego typu. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż na terenie całego kraju.
Pierwszym krokiem w podjętych przez nas działaniach było zbudowanie solidnego modelu biznesowego. Musieliśmy zidentyfikować cele, zasoby i procesy operacyjne. Uzyskane dane uwzględniały analizę rynku oraz przewidywania dotyczące przyszłego rozwoju branży. Dzięki temu byliśmy w stanie stworzyć skuteczny plan działania, który pomaga osiągać długoterminowe sukcesy.
Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) są niezbędne do monitorowania postępów i optymalizacji działań. W przypadku sklepu internetowego, oparliśmy wskaźnik efektywności o przychody globalne oraz o ocenę rentowności każdego z kanałów pozyskania potencjalnych użytkowników.
Efekty prowadzonych kampanii Google Ads widoczne były już od pierwszego dnia. W pierwszych tygodniach skoncentrowaliśmy się na ustaleniu ROI z kampanii, co udało się w miarę szybko obliczyć. Dla uproszczenia mierzenia efektów kampanii reklamowych, wykorzystaliśmy wyłącznie sprzedaż online, traktując zamówienia telefoniczne i mailowe jako dodatkową wartość, jaką za sobą niosą kampanie online.
W pierwszym etapie skoncentrowaliśmy się na określeniu realnego ROI z kampanii Google Ads. W drugim etapie skalowaliśmy kampanie z zachowaniem odpowiedniego ROI.
W oparciu o uzyskane dane
Projekt przejęliśmy po innej agencji sem, dzięki czemu możliwe będzie porównanie efektów pracy z konkurencją. W prezentacji wykorzystane są dane za okres 11.2017 – 06.2018, w porównaniu z okresem analogicznym roku poprzedzającego.